Part C (Ngày 4-6): 

  • Học câu chuyện “Hi mouse”.
  • Bố mẹ cho xem 2-3 lượt/ lần để con nắm được nội dung, phần hình ảnh gắn liền với phần câu từ. 
  • Con nghe chủ động theo Mp3, tập nhắc lại theo từng câu, từng từ đồng thời quan sát hoặc lật dở theo hình ảnh, trang sách tương ứng.
  • Kết hợp nghe thụ động, tranh thủ cho con nghe khi con làm gì đó mà không cần độ tập trung cao: chơi đồ chơi, tắm, đánh răng,…
  • Khi con hiểu và nhớ tương đối nội dung rồi, bố mẹ thực hành tương tác cùng con theo flashcards. Có thể chia nhỏ câu hỏi, không cần hỏi hết tất cả các câu trong 1 lần học.
  • Luôn động viên và cùng con vui vẻ tập trung vào bài học.

mouse

What animal is this? – This is a mouse.

What is the mouse doing?
– It is carrying (a piece of) cheese / cake / cheesecake.

What color is the mouse? – It is grey.

What color is the cake? – It is yellow.

two

What number is this? – This is number 2.

What color is the number 2? – It is purple.

What is at the top of the number 2?

– I see a hat.

What color is the hat? – It is blue.

fourn

What number is this? – This is number 4.

What color is the number 4? – It is green.

What else can you see? – I see 2 eyes.

mice

How many mice are there? – There are 2 mice.

What is this? – This is (a piece of) cheese / cake / cheesecake.

How is the cake? – It is big.

What is this mouse doing? – It is sleeping.

lots

How many mice are there? – There are lots (of mice)/ There are 4 mice.

What color are they? – They are grey.

What number is this? – This is number 6.

What color is the number 6? – It is yellow.

error: Nội dung đã được bảo vệ !!
0888.01.6688